سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا مال همه است.مال من،مال شما،مال یکایک ما وشما.خدا نمایندگی انحصاری ندارد.خدا به تعداد آدم ها در زمین شعبه دارد.خدا تنها امکانی است که هیچ کس نمی تواند از من و شما بگیرد.

خدا تنها دارایی است که فقیران بیشتر از ثروت اندوزان دارند.خدا تنها ذخیره ایست که هیچ حکومتی نمی تواند مردم را از آن محروم کند یا توزیع آن را در اختیار خود بگیرد یا کوپنی یا جیره بندی اش کند.خدا تنها قدرتی است که مظلومان بیش از ستمگران دارند.خدا تنها رفیقی است که در هیچ شراطی رفیقش را تنها نمی گذارد وبه او خیانت نمی کند.خدا تنها پناهگاهی است که امنیتش هیچ گاه به مخاطره نمی افتد وحفاظ وحصارش خلل نمی پذیرد.

خدا تنها روزنه ی امیدی است که هیچ گاه بسته نمی شود.خدا تنها کسی است که با دهان بسته ام میتوان صدایش کرد وبا پای شکسته هم می توان سراغش رفت.خدا تنها معشوقی است که به عاقان خود عشق می ورزد.خدا تنها قاضی است که در قضاوتش احتمال ظلم و خطا نمی رود و عدالتش کم ترین خدشه ای نمی پذیرد.خدا تنها خریداری است که اجناس شکسته را بهتر بر می دارد و بیشتر می خرد.خدا تنها حاکمی است که دنبال راهی برای خلاصی محکوم می گردد.خداتنها دارنده ایست که بی منت و چشم داشت می بخشد.خدا تنها دادستانی است که راه های فرار را نشان خلافکار ها میدهد وکلید زندان را در جیب مجرم می گذارد وچشمش را بر خطای گناهکار می بندد.

خدا تنها محبوبی است که محبان خود را تر وخشک می کند.خدا تنها حکمرانی است که هوای مخالفین خود را هم دارد و عصیانگران مملکت خود را هم از موهبت ولطفش محروم نمی کند. خدا تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن خنک می شود نه با تنبیه کردن.خدا تنها کسی است که دشمنانش را هم بر سر سفره اطعامش می نشاند وبه منکران وتکذیب کنندگانش هم روزی می دهد.

خدا تنها کسی است که علی رغم دانستن،چشم می پوشد ودر عین توانستن،در می گذرد و می بخشد.خدا تنها حاکم مقتدری است که هیچگاه در خانه ا را نمی بنند هیچ گکس را از خانه اش نمی راند.خدا تنها مالکی است که در خواست متقاضیان آزارش نمی دهد واصرار وپافشاری خواهشگران،کلافه اش نمی کند.خدا تنها پادشاهی است که ملاقاتش نیاز به وقت قبلی ندارد.خدا تنها کسی است که برای همگان بهترین را می خواهد از عهدی تامینش هم برمی آید.خدا تنها متعهدی است که اگر امانت وجودت را به دستش بسپاری بهتر از خودت مراقبت ومحافطتش می کند وبیشترین سود را نصیبت می سازد.

خدا تنها کسیست که اگر یک قدم به سویش برداری،ده قدم به سویت پیش می آید وآگر به سمتش راه بروی،به سمت تو می دود.خدا تنها کسی است که اگر از تو محبت ببیند،زیر دینت نمی ماند وبا قدردانی شگفت و بی نظیرش تو را شرمنده می گرداند.خدا تنها کسی است که وقتی همه رفتند،می ماند و وقتی همه پشت کردند،آغوش می گشاید و وقتی همه تنهایت گذاشتند،محرمت می شود.خدا تنها حاکم مقتدری است که برای بخشیدن گناهکار،هزارن بهانه می تراشد.هزاران وسیله می سازد وانواع عذر ها و بهانه را به دست خطاکار می دهد تا تبرئه اش کند.

... و ماه رمضان یکی از این بهانه ها و وسیله هاست.و از مهمترین و موثرترین وکارسازترین آن ها.ماه رمضان،مهلت یا وقت اضافه ای است که خدا برای غفلت زده ها ودر راه مانده ها و دیر رسیده ها فراهم می کند.

ماه رمضان،مهمانی دیار عالی است که خدا کارت دعوتش را برای همه ی مردم،از کوچک،بزرگ و پیر وجوان،و عابد وعاصی،و صالح وطالح می فرستد.ماه رمضان،مقطعی از زمان است که خدا ناز بندگان را می کشد،به دنبال فراریان وگریختگان می فرستد.و هر شرط شروطی را برای ورود به خانه ومهمانخانه اش بر می دارد.

بیایید این فرصت آسمانی را دریابیم.


[ شنبه 90/5/8 ] [ 6:48 عصر ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 154976