سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

عبادت هایی که در ماه رمضان از جانب معصومین توصیه شده است:پوستر رمضان / عکس رمضان / دانلود عکس رمضان

حضرت امام جعفر صادق(ع) و امام موسی کاظم(ع)توصیه کرده اند:پس از هر نماز در ماه رمضان دعا کنیم:

خدایا!در این سال و هر سال،تا زمانی که عمرم باقیست و در آسایش و گشایش روزی به سر می برم،زیارت خانه ات - بیت الحرام - را نصیبم گردان.و مرا از درک موقف های گرامی و دیدن مکان های شریف و زیارت قبر پیغمبرت - که درود بر او و آلش باد- محروم مکن.

و در برآوردن جمیع احتیاجات دنیا و آخرتم یاری ام کن.

ای خدا!از تو در خواست میکنم هر آنچه از قضا و قدرت را که در شب قدر حتمی قرار دادی و دیگر برگشت وتغییری نمیذیرد،مرا از حجاج بیت الحرامت قرار دهی.حاجیانی که حجشان پسندیده،سعیشان پذیرفته،گناهانشان آمرزیده و اعمال بدشان بخشیده شده است.و عمر طولانی در راه بندگی ات و روزی ام را فراوان قرار ده وامانت ها و قرضم را ادا فرما.

 

و همین طور بعد از نماز این دعا را بخواند:

ای خدای بلند مقام،ای بزرگوار،ای آمرزنده،ای مهربان!تویی خدای بزرگ که هیچ مانندی ندارد و به گفتار وکردار خلق شنوا و بینا است.و این ماهی که مقامش را بلند گردانیدی و بر دیگر ماه ها کرامت و شرافت بخشیدی،و روزه اش را بر من واجب گردانیدی،ماه رمضان است.

ماهی که در آن قرآن را برای راهنمایی مردم و نشان دادان راه هدایت و جدانمودن حق از باطل فرو فرستادی وشب قدر را در این ماه مقرر داشتی و نیز آن شب را بر هزار ماه برتری دادی؛پس ای خدا صاحب منت که هیچ کس بر تو منت ندارد،در میان آن همه بندگانت که منت گزارده ای بر من منت گزار و از آتش دوزخ نجات بخش و به بهشت همیشگی داخل گردان!به حق رحمت بی پایانت ای مهربان ترین مهربانان.

 

حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) فرمود:

هر که این دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجب بخواند،حق تعالی گناهان او را تا روز یامت بیامرزد:

ای خدا تو بر اهل قبر ها نشاط و شادمانی عطا کن؛فقیران را بی نیاز گردان؛خدایا گرسنگان را سیر گردان؛برهنگان را لباس بپوشان؛بدهی بدهکاران را ادا فرما؛سوگواران را دل شاد ساز؛خدایا هر غریبی را به وطن باز رسان؛هر اسیری را آزادی بخش؛خدایا فسادگران در کار مسلمانان را اصلاح فرما؛بیماران را شفا عنایت کن؛ای خدا به غنای خود جلو فقر ما را بگیر؛بدی های مارا به خوبی صفات خود تغییر ده؛ خدایا دین ما را ادا فرما و ناداری ما را به دارایی و بی نیازی بدل گردان که تو بر همه چیز توانایی.

 

هنگام افطار دعاهای وارده در این باره را بخواند؛از جمله آن بگوید:

اللهم لک صمت و علی رزقک افطرت و علیک توکلت:                                     

خدایا برای تو روزه گرفتم و با روزی تو افار می کنم و بر تو توکل دارم.

و روایت شده که حضرت امیرالمومنین غلی (ع)هنگام باز کردن روزه می گفت:

بسم الله؛اللهم لک صمنا و علی رزقک افطرنا،فتقبل منا انک السمیع العلیم.

به نام خدا؛خدایا برای تو روزه گرفتیم و به روزی تو افطار کردیم؛پس از ما قبول کن،زیرا که تو شنوای دانایی.پوستر رمضان / عکس رمضان / دانلود عکس رمضان

 

در وقت افطار سوره قدر بخواند.

در هر شب خواندن هزار مرتبه انا انزلناه آمده است.

در هر شب از ماه رمضان دعای افتتاح بخواند.

حضرت رضا(ع) می فرماید امام باقر (ع) در سحر های ماه رمضان دعای سحر می خواندند.


[ شنبه 90/5/22 ] [ 1:20 عصر ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 154968