سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

*الهم حبب الی فیه الاحسان و کره الی فیه الفسوق و العصیان و حرم علی فیه السخط والنیران بعونک یا غیاث المستغیثین*

 

 

11رمضان 1431

یکشنبه 31مرداد1389

 

 

 

 

جزء یازدهم. و آنگه که مردم را از بعد آسیبی که رسیده استشان مهری چشاندیم، ناگاه در نشانه های ما فریبی آرند، بگو خداوند فریبی تندتر دارد.هان که فرشتگان ما فریبکاری هایتان را می نویسند.(21) او است که در خشکی و دریا می گرداندتان. تا در کشتی ها باشید و بادی خوش ایشان را براند و از آن خوش شوند، باد طوفانی که آمد و موج که از هر سو به ایشان در رسید، و گمان کردند که <موج ها و طوفان ها>در میانشان گرفته اند، خداوند را پاکدلانه می خوانند که اگر از این برهانیمان بی شک از زمره ی سپاسگران خواهیم بود.(22) چون برهاندشان ناگهان در زمین به نادرستی سرکشی می کنند. ای مردم سرکشیتان بر <گردن>خودتان است، این حاصل زندگی دنیا است. بعد پیش ما می آیید و خبرتان خواهیم داد که چه کرده اید.(23)یونس

                                                             ********************

خدایا ! تو که خدایی با همه ی عظمت و گرانی ات. چه آسان و ارزان بدست می آیی. و ما بنده ایم، با همه ی ناچیزی و ارزانی مان، چه سخت دل می دهیم و سر می سپاریم. چه دانا و مهربان خدا که تویی و چه نادان و نا مهربان بنده که ماییم. ما را به آداب بندگی مودب گردان.

                                                             ******************

آگاه باشید که امروز روز تمرین وآمادگی و فردا روز مسابقه است .پاداش برندگان بهشت،وکیفر عقب ماندگان آتش است.آیا کسی هست که پیش از مرگ ،از اشتباهات خود توبه کند؟آیا کسی هست که قبل از فرا رسیدن روز دشوار قیامت ، اعمال نیکی انجام دهد؟خطبه 28 نهج البلاغه

                                                            ********************

یا مقصد من لا مقصد الا الیه (ای آنکه مقصدی جز او نیست).

در دایره آفرینش که عالی ترین مبداء، که ذات اقدس الهی باشد،آغاز شده است و نازل شده است ودنیای خلق،ونترین وپست ترین مکان است که به سوی مبداء صاعد خواهد شد که فرموده اند :"به درستیکه از خداییم ،و به درستیکه همه ما به سوی و باز میگردیم"هرآنچه باشند،نیکو کار و زشت رفتار ،هر که باشد در فصل نازل آفرینش است که مقصد همه جز اونیست وهمه ،هر آنگونه که بوده اند ،در منزل عالی آخرین که همانا عالی ترین است در محضر حق حاضر خواهند بود .

                                                          ******************

یکی شمال میرود ویکی جنوب .یکی بلند میپرد ویکی کند میرود.یکی پول را مقصد گرفته یکی آرامش را ،یکی آفتاب را،یکی سایه را.یکی هوس قله دارد،یکی مجنون قعر دریا هاست.یکی مکر پیشه کرده یکی صدق.یکی علم میجوید ،یکی اعتبار.سرگیجه میگیرم در این آشفته بازار.مقصد کجا است؟این همه آدم واین همه مقصد.میرسند به چیز هایی که میخواهند؟می توانند برسند؟سر گیجه میگیرم در این آشفته بازار.گاه می بینم یکی تند از کنارم رفت.سال ها دوستی را در یک تصمیم،یک اراده برای رسیدن به آن مقصد باید کنار بگذارد وبرود.وکنار میگذارد و میرود.من اما نگران نیستم .می دانم بساط همه این مقصد ها بر چیده خواهد شد.می دانم همه دوباره دور هم جمع می شویم.جایی که مقصد نهایی همه است.پیش روی تو.

                                                         *******************

مزه بد دهان از مشکلات روزه داران در ماه رمضان است.که بعضی علت آن را گرسنگی طولانی مدت می دانند.برای حل این مسئله :نخوردن سبزیجات بودار مثل سیر،پیاز در وعده سحری.پس از صرف سحری دندان ها را به خوبی مسواک زدن ونخ کشیدن.

شستن دهان با آب در طول روز بدون قورت دادن آب.ترمیم پوسیدگی  دندان ها.مشورت با یک متخصص گوش و حلق و بینی و اطمینان از عدم وجود عفونت در گلو.گاهی بوی بد دعان مربوط به میکروب هایی است که در دستگاه گوارش زندگی می کنند که به معینه ی متخصص داخلی نیاز هست.


[ یکشنبه 89/5/31 ] [ 6:44 صبح ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 155213