سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

اللهم طهرنی فیه من ادنس والاقذار و صبرنی فیه علی کائنات الاقدار و وفقنی فیه للتقی و صحبة الابرار بعونک یاقرة عین المساکین

 

 

 

13رمضان1431

سه شنبه 2شهریور1389

 

 

 

جزء سیزدهم.و[ فردا که]همه پیش خدا پیدا شدند وناتوانان به آنان که گردن کشی کرده اند گفتند ما دنباله رو شما بودیم ،چیزی از این عذاب خدا را از ما دور میکنید؟می گویند اگر خدا به راه راست برده بودمان ،می بردیمتان،فرقی ندارد که بی تابی کنیم یا صبر کنیم ،گریزی نداریم .(21)کار که از کار گذشت شیطان میگوید هان که خداوند وعده تان داد،وعده ای راستین ،و وعده تان دادم و بدعهدی کردم ،و دستی به شما نداشتم ، فقط خواندمتان وپاسخم گفتید.و سرزنشم نکنید،خود را سرزنش کنید،نه من فریاد رس شمایم نه شما فریاد رس من،من کافرم به آنچه پیشتر [گفتید و]مرا شریک [خدا]گرفتید.هان که ستمکاران را عذابی است دردناک .(22)وآنان را که مومن شدند و کار شایسته کردند،به باغ هایی درآوردند که زیر [درختانش]جوی ها جاری است،به دستور خدایشان جاودان در آن [بمانند ]و درودشان در آنجا سلام است.(23)ابراهیم

                                                     **********************

خدا یا!

ما مردمی بی مرام ایم. تورا که ولی نعمت مایی از خانه خودت که قلب ماست می رانیم وبیگانه را در خانه تو مستقر می گردانیم. به ما مرام و معرفت ،مرحمت بفرما!

                                                    **********************

روزی خور درگاه توکیست که نیست ؟رزق که را ندادی؟از قعر دریا تا قله کوه ودل آسمان ،روزی کدام مخلوق کم آمده یا نرسیده؟تا توروزی دهی کسی جزبهره مندی نصیبی دارد؟

مثل بزرگتری که باید شکم کودکش ارسیر نگه دارد،رزق بندگانت را ،و مخلوقاتت را می رسانی .یکی شکر میکند ،یکی نمیکند،یکی کفران نعمت می کند ،اما تو به همه بی دریغ روزی می رسانی.اما چیز هایی هم هست که نصیب همه نیست.چیز هایی است که نصیب بعضی بندگانت میکنی .مثل یک هدیه خاص،مثل یک نشان،که نشانه ی علاقه ای خاص است.انگار با این توجه خاص نشان بدهی که این بنده را جوری دیگر دوست داری.کاش برسد روزی که من هم بگویمت یا من رزقنی وربانی؛ای آنکه روزیم دادو پرورد مرا.

                                                    *********************

ذلیل ترین افراد نزد من عزیز است تا حق او را بازگردانم،ونیرومند ترین در نظر من پست وناتوان است تا حق را از او بازستانم. خطبه 37 نهج البلاغه

                                                    ********************

یا من رزقنی و ربانی (ای آن که مرا روزی داد وپرورشم کرد).

حقیقت،پرورنده ای جز او نیست و روزی دهنده ای جز او نیست که هر رشد و تربیت از مادران می بینی جز ظاهر نیست وتربیتی و رشدی جز به اراده و قوت او نیست.هر باغبان و مادر ومانند آن به صورت انسان و گل می پرورند که او پرورنده ی پرورندگان و پروردگار حقیقی است.محل تامل است آنجا که علی فرمود :برکندم در قلعه ی خیبر را به قدرت ربانی.

                                                     *******************

 

جمع شدن افراد خانواده دور سفره افطار به سلامت آنها کمک می کند ،این کار تاثیر مثبتی بر روحیه افراد خانواده می گذارد.هماره یک دیگر غذا خوردن باعثمیشود افراد بی اشتها به غذا خوردن تشویق شوند. از سوی دیگر جمع شد نسر سفره سحری و افطار به ایجاد صمیمیت بین اعضای خانواده کمک می کند.آماده کردن سفره سحری وافطار حس همکاری وتعادل را بین اعضای خانواده تقویت می کند.


[ سه شنبه 89/6/2 ] [ 5:6 صبح ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 155211