سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

اللهم اجعل لی فیه الی مرضاتک دلیلا ولا تجعل للشیطان فیه علی سبیلا واجعل الجنتة لی منزلا ومقیلا یا قاضی الحوائج الطالبین

 

21 رمضان 1431

چهارشنبه 10شهریور 1389

شهادت حضرت علی (ع)

 

 

جزء بیست ویکم. واز نشانه هایش این که از خاک آفریدتان ،بشر که شدید ،پراکنده شدید.(20)و از نشانه هایش این که از خودتان برایتان همسر آفرید،تا به آنان آرام گیرید ومیانتان دوستی و مهر نهاد.هان که در این برای اینکه می اندیشند،نشانه ها ست .(21)و از نشانه هایش آفریدن آسمان وزمین است وگونه گونی زبان ها و رنگ هایتان .هان که در این برای جهانیان نشانه هاست .(22)و از نشانه هایش خواب شما در شب وروز است وجست وجویتان در پی فضلش. هان که در این برای مردمی که می شنوند ،نشانه هاست.(23)و از نشانه هایش این که برق را بیم آور و امید بخش نشانتان داد و از آسمان آبی فرو ریخت وزمین را پس از مرگش بدان زنده کرد.هان که در این برای مردمی که عقل به کار می زنند ،نشانه هاست.(24)و از نشانه هایش این که آسمان و زمین به امرش ایستاده اند. آنگاه چون صدایی بزنندتان،از زمین[گورهایتان ] بیرون می شوید.(25)روم

                                                                   ******************

خدایا!

ما را به توجیه گری رفتار نادرست خویش مبتلا مساز تا بدان جا رسیم که در حین ارتکاب بدی ،گمان کنیم که درست عمل می کنیم ورفتاری شایسته و بایسته داریم.

                                                             *****************

ای مردم ! مرا بر شما وشما را بر من حقی واجب شده است. حق شما بر آنکه از خیر خواهی شما دریغ نورزم وبیت المال را بین شما عادلانه تقسیم کنم،و شما را آموزش دهم تا نادان نباشید و شما را تربیت کنم تا راه و رسم زندگی را بدانید.

واما حق من بر شما این است که به بیعت با من وفا دار باشید ودرآشکارا وپنهان برایم خیر خواهی کنید.هر گاه شما را فرا خواندم اجابت نمایید وهرگاه فرمان دادم اطاعت کنید.خطبه 34 نهج البلاغه

                                                             ****************

یا راحم العبرات (ای رحم کننده براشک ها).

عبره ،اشکی است که از چشم جوشیده باشد یا در چشم آمده باشد ویا دلی که سوخته باشد خداوند ،رحم ورحمت می کند بر هرآنکس که دلی سوخته داشته باشد و اشکی در چشم یا اشکی جوشیده از چشم در فراق حضرت او وبه امید وصال او.

                                                             ****************

مصرف نوشابه به خصوص در ماه رمضان باعث پوکی استخوان و کمبود کلسیم در بدن می شود.وبهتر است از نوشیدنی های طبیعی مانند آب هویج وآب سیب استفاده کرد.همچنین غذاهایی مثل خامه ،سس مایونز وسوسیس وکالباس زمینه بروز ناراحتی های گوارشی هوچون برگشت غذا از معده به مری را فراهم می آورد.


[ چهارشنبه 89/6/10 ] [ 4:37 صبح ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 155217