سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

اللهم اجعلنی فیه محبا لا ولیائک ومعاد یا لاعدائک مستنا بسنه خاتم انبیائک یا عاصن قلوب النبیین

 

 

25رمضان1431

یکشنبه 14 شهریور1389

 

 

جزء بیست وپنجم. وچشم دار روزی را که آسمان دودی برآرد نمایان(10)که مردم را فرو گیرد؛این عذاب درد آور است(11) [می گویند]خدایا این عذاب از ما بگیر کهما مومنانیم(12)پند از کجا گیرند وحال آنکه قطعا پیامبری روشنگر بر ایشان آمده است(13)آنگه از او رو تافتند گفتند آموخته ای دیوانه است(14)ما این عذاب را اندکی برگیریم حقا که شما باز برمی گردید(15)روزی که حمله کنیم ؛آن حمله بزرگ، انتقام گیرنده ماییم (16) وقطعا پیشاز آنان قوم فرعون را آزمودیم وفرستاده ای بزرگوار سراغ ایشان رفت(17)که بندگان خدا را به من بسپارید که من برای شما فرستاده ای امینم(18)و از خدا برتر مروید که من برای شما با سلطه ای آشکار آمده ام

                                                                     *****************

خدایا !

تو ان امینی که امانت را نه تنها حفظ می کنی که کمال و اعتلا می بخشی .برما منت بگذار و وجودمان را به امانت نزد خود نگاه دار. به امانتی که خودت صاحب اول وآخر آنی .

                                                                      ******************

پسرم! جایگاه آینده را آباد کن.آخرت را به دنیا مفروش وآنچه را نمی دانی مگو.آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور در جاده ای که از گمراهی آن می ترسی قدم مگذار،زیرا خودداری به هنگام سرگردانی وگمراهی،بهتر از سقوط در تباهی هاست .از نامه ی امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع)

                                                        ******************

یا ابصر الناضرین (ای بصیرترین ناظران ).ناظر،آن است که می نگرد وبصیر آن است که درک می کند و می فهمد آن چه را که می بینید. و خداوند ، بصیر ترین ناظران است که همه چیز را می بیند وهر چه می بیند از همه بیشتر ،می فهمد آن چه را که می بیند و اگر کسی این لطیفه بفهمد،چگونه گناه کند و عصیان ورزد و طغیان کند؟

                                                                   ******************

با نشاط در جامعه حاضر شویم.و با توجه به معنویت روزه از کم حوصلگی و پرخاش کردن به دیگران جدا دوری کنیم.همان طور که بر گرسنگی وتشنگی صبر می کنیم.در رفتار اجتماعی خود نیز با دیگران دقت کنیم.


[ یکشنبه 89/6/14 ] [ 5:35 صبح ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 155005