سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

اللهم عنثنی فیه بالرحمة وارزقنی فیه التوفیق والعصمة وطهرقلبی من غیاهب التهمة یا رحیما بعبادة المومنین

 

29 رمضان1431

پنجشنبه 18شهریور1389

 

 

جزء بیست ونهم. ...بلکه انسان می خواهد هر چه راپیش رویش هست بدرد.(5)می پرسد روز قیامت کی می رسد؟(6)آن گاه که چشم[ از ترس در چشم خانه ]بگردد.(7)و ماه بی نور شود.(8)و خورشید وماه گرد هم آیند.(9)آن روز انسان می پرسد کجاست گریزگاه؟(10)هیهات! پناهگاهی نیست.(11)آن روز، جای آرمیدن نزد خدایت است[و بس].(12)آن روز انسان رااز آن چه از پیش واز پس فرستاده آگاه می کنند.(13) بلکه انسان بینای جان خویش است.(14)هر چند بهانه هایی بتراشد.(15) قیامت

                                                                **********************

خدایا!

بسیاری از مردم برای آنچه ندارند، برای آنچه گمان می کنند که دارند،برای آنچه مالکیت می پندارند،چه احساس شادمانه و رضایت مندی دارند.اما داشتن تو حقیقی است، واقعی و سرنوشت ساز است، شیرین و دلنشین است،گرمی بخش و امید آفرین است. یادمان بده که چگونه شکرگزار نعمت حضورت باشیم.

                                                      ********************

ای مالک !بخیل را در مشورت کردن دخالت مده که تو را از نیکو کاری باز میدارد و از تنگدستی می ترساند.ترسو را در مشورت کردن دخالت مده که در انجام کارها روحیه ی تو را سست می کند.و حریص را در مشورت کردن دخالت مده که حرص را با ستمکاری در نظرت زینت می دهد.از نامه امام علی(ع)به مالک اشتر نخعی

                                                    ***********************

یا من یسبح الرعد بحمده (ای آن که رعد به حمدش تشبیح می کند).در قرآن فرمود است که« هیچ شیء نیست جز آن که به حمدش او را تسبیح می کند .اما شما تسبیح ایشان را به اندیشه و فهم نمی آورید.»و این شیء چه انسان باشد چه هر مخلوقی جز انسان. هر موجودی به آن سبب که هست جنب ای از جلوات جمال و جلال را باز می تاباند و اینتسبیحهرموجود است برای خداوند متعال.پس آن گاه که در میان صدای قطرات باران رعد می غرد هیچنمی گوید جز سبحان الله.

                                                                 **********************

بسیاری از اعمال دندانپزشکی مثل جرم گیری یا قالب گیری از فک ها روزه را باطل نمی کند،در ضمن دارو های دندانپزشکی که برای بی حسی دندان و لثه استفاده می شوند جزو دارو های تقویتی و یا ویتامین به شمار نمی آیند و روزه را باطل نمی کنند.


[ پنج شنبه 89/6/18 ] [ 5:26 صبح ] [ فاطمه ]
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 154996