سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهونه خلقت

اللهم زینی فیه بالستر والعفاف واسترنی فیه بلباس القنوع والکفاف واحلنی فیه علی العدل والانصاف وامنی فیه من کل ما اخاف بعصمتک یا یا عصمه الخائفین

 

 

12رمضان1431

دوشنبه1شهریور1389

 

 

 

جزء دوازدهم.وبیتر مردم مومن نیستند ،هرچند که مشتاق باشی.(103)و برایش قرآن پاداشی از ایشان نمی خواهی.که تنها پندی ست برای جهانیان.(104)و چه بسیار نشانه که در آسمان ها و زمین است. بر آنها می گذرند واز ایشان روی گردانند.(105)وبیشترشان خدا را مومن نمیشوند ،مگر با [ایمانشان]شرک بورزند.(106)اگر عذاب فراگیر خداوند در رسدشان،یا مان در رسد وندانند، در امانند؟(107)بگو این راه من است.با بصیرت به خداوند می خوانم من وهر که با من است ومنزه است خدا ومن از مشرکان نه ام.(108)یوسف

                                                                  *********************

خدایا! مارا اسباب عزت اولیاء ات قرار ده،

نه بانی و بهانه ذلتشان.

                                                    *********************

تکیه می کنم به تو.تکیه گاه من تویی.به هر چه تکیه کنم سخت سست است.به هر چه تکیه کنم از میان رفتنی است.به هر چه تکیه کنم نا پایدار تر از آن است که بتوان به او تکیه کرد.تکیه گاه من تویی ،چون بهتر از تو تکیه گاهی نیست.تکیه گاه من تویی چون من به کسی جز تو اعتماد ندارم.تکیه من تویی چون کسی جز تو پایدار نیست؛به ناپایدار چون تکیه کنم؟

 ما آدم های بی کس دو دسته ایم.یا از بی کسی خود خبر داریم یا بی خبرییم.من کوشیده ام چشمانم را باز نگه دارم .کوشیده ام فریب خودم را نخورم.کوشیده ام فریب جان را نخورم.کوشیده ام همیه ببینم وبدانم که تکیه گاه وپناهی ندارم .تو تکیه گاهم باش.

                                                                 **********************

از پیشینیان خود پند گیرید،پیش از آنکه آیندگان از شما پند گیرند. این دنیای نکوهش شده را رها کنید، زیرا مشتاقان شیفته تر از شما را رها کرد.خطبه 32 نهج البلاغه

                                                    *******************

یا عماد من لا عماد له (ای ستون استوار کسی که تکیه گاهی ندارد).

حضرت سید الشهدا در دعای عظیم عرفه با خدا مناجاتمیکند:«ای خدا! تویی پناهم هر گاه طرق زندگانی بر من مشکل شود و زمین با همه ی فراخی بر من تنگ شود و اگر رحمتت نبود هر آینه از هلاکت شدگان بودم.»و هر که را که زمین تنگ شود وآسمان مانع،تکیه گاهی محکم و ستونی استوار نباید مگر حق جل وعلا وتامل بر انگیز آنکه خدا ،آسمان را به ستون هایی افراشت که به دیده نیایند.

                                                                ***********************

یک سفره افطاری کامل باید تمام گروه های غذایی لازم برای بدن را داشته باشد. در سفره افطاری باید برای رساندن مواد کلسیمی به بدن از شیر ،فرنی ،ماست ودوغ وبرای فراهم کردن پروتئین از غذا هایی مثل گوشت قرمز، ماهی ومرغ استفاده کرد.حبوبات مختلف که در آش رشته وسوپ ها استفاده می شوند نیز حاوی پروتئین لازم هستند.سبزیجات و میوه ها را نیز می توان به صورت خام و پخته در سفره افطاری قرار داد. حلیم ، مغز گردو ،خرما وبادام از مواد غذایی مقوی رایج در این ماه هستند.


[ دوشنبه 89/6/1 ] [ 5:29 صبح ] [ فاطمه ]

*الهم حبب الی فیه الاحسان و کره الی فیه الفسوق و العصیان و حرم علی فیه السخط والنیران بعونک یا غیاث المستغیثین*

 

 

11رمضان 1431

یکشنبه 31مرداد1389

 

 

 

 

جزء یازدهم. و آنگه که مردم را از بعد آسیبی که رسیده استشان مهری چشاندیم، ناگاه در نشانه های ما فریبی آرند، بگو خداوند فریبی تندتر دارد.هان که فرشتگان ما فریبکاری هایتان را می نویسند.(21) او است که در خشکی و دریا می گرداندتان. تا در کشتی ها باشید و بادی خوش ایشان را براند و از آن خوش شوند، باد طوفانی که آمد و موج که از هر سو به ایشان در رسید، و گمان کردند که <موج ها و طوفان ها>در میانشان گرفته اند، خداوند را پاکدلانه می خوانند که اگر از این برهانیمان بی شک از زمره ی سپاسگران خواهیم بود.(22) چون برهاندشان ناگهان در زمین به نادرستی سرکشی می کنند. ای مردم سرکشیتان بر <گردن>خودتان است، این حاصل زندگی دنیا است. بعد پیش ما می آیید و خبرتان خواهیم داد که چه کرده اید.(23)یونس

                                                             ********************

خدایا ! تو که خدایی با همه ی عظمت و گرانی ات. چه آسان و ارزان بدست می آیی. و ما بنده ایم، با همه ی ناچیزی و ارزانی مان، چه سخت دل می دهیم و سر می سپاریم. چه دانا و مهربان خدا که تویی و چه نادان و نا مهربان بنده که ماییم. ما را به آداب بندگی مودب گردان.

                                                             ******************

آگاه باشید که امروز روز تمرین وآمادگی و فردا روز مسابقه است .پاداش برندگان بهشت،وکیفر عقب ماندگان آتش است.آیا کسی هست که پیش از مرگ ،از اشتباهات خود توبه کند؟آیا کسی هست که قبل از فرا رسیدن روز دشوار قیامت ، اعمال نیکی انجام دهد؟خطبه 28 نهج البلاغه

                                                            ********************

یا مقصد من لا مقصد الا الیه (ای آنکه مقصدی جز او نیست).

در دایره آفرینش که عالی ترین مبداء، که ذات اقدس الهی باشد،آغاز شده است و نازل شده است ودنیای خلق،ونترین وپست ترین مکان است که به سوی مبداء صاعد خواهد شد که فرموده اند :"به درستیکه از خداییم ،و به درستیکه همه ما به سوی و باز میگردیم"هرآنچه باشند،نیکو کار و زشت رفتار ،هر که باشد در فصل نازل آفرینش است که مقصد همه جز اونیست وهمه ،هر آنگونه که بوده اند ،در منزل عالی آخرین که همانا عالی ترین است در محضر حق حاضر خواهند بود .

                                                          ******************

یکی شمال میرود ویکی جنوب .یکی بلند میپرد ویکی کند میرود.یکی پول را مقصد گرفته یکی آرامش را ،یکی آفتاب را،یکی سایه را.یکی هوس قله دارد،یکی مجنون قعر دریا هاست.یکی مکر پیشه کرده یکی صدق.یکی علم میجوید ،یکی اعتبار.سرگیجه میگیرم در این آشفته بازار.مقصد کجا است؟این همه آدم واین همه مقصد.میرسند به چیز هایی که میخواهند؟می توانند برسند؟سر گیجه میگیرم در این آشفته بازار.گاه می بینم یکی تند از کنارم رفت.سال ها دوستی را در یک تصمیم،یک اراده برای رسیدن به آن مقصد باید کنار بگذارد وبرود.وکنار میگذارد و میرود.من اما نگران نیستم .می دانم بساط همه این مقصد ها بر چیده خواهد شد.می دانم همه دوباره دور هم جمع می شویم.جایی که مقصد نهایی همه است.پیش روی تو.

                                                         *******************

مزه بد دهان از مشکلات روزه داران در ماه رمضان است.که بعضی علت آن را گرسنگی طولانی مدت می دانند.برای حل این مسئله :نخوردن سبزیجات بودار مثل سیر،پیاز در وعده سحری.پس از صرف سحری دندان ها را به خوبی مسواک زدن ونخ کشیدن.

شستن دهان با آب در طول روز بدون قورت دادن آب.ترمیم پوسیدگی  دندان ها.مشورت با یک متخصص گوش و حلق و بینی و اطمینان از عدم وجود عفونت در گلو.گاهی بوی بد دعان مربوط به میکروب هایی است که در دستگاه گوارش زندگی می کنند که به معینه ی متخصص داخلی نیاز هست.


[ یکشنبه 89/5/31 ] [ 6:44 صبح ] [ فاطمه ]

قافله ی باران

بارالها ! چه روز ها گذشت ودر تاریکی شب قدم می زنم.چه روز ها گذشت وپاهای خسته ام ،راه صبح را نیافت.

خداوندا ! مرا ببخش به عظمت روزهای ماه خودت ؛پروردگارا!مرا ببخش به عظمت روز های ماه پیامبرت وقلم عفو برگناهانم بکش به بزرگی ماه امت پیغمبرت (ص).

خداوندا ! تو به من آموختی که عاشق شوم وعشق بورزم.ای مهربان ترین مهربانان ،می دانم که همیشه دیر آمده ام ،همیشه دیر رسیده ام ؛حتی حالا که به میهمانی زیبای تو دعوتم.اما تو هیچ گاه بخاطر این دیر رسیدن ها،مواخذه ام نکردی.همیشه پلی از عشق زده ای تا به سمت تو بیایم.این بار آمده ام تا دامن تنهایی هایم را پر از سلام وصلوات کنم.آمده ام تابر من منت بگذاری .آمده ام تا در نسیم سحر ،نفس بکشم وبا عطر روح بخش «اللهم انی اسئلک من بهائک با بهاه »جانی تازه بگیرم.مرا بپذیر که آمده ام همانند باران بهاری ببارم،وضو بسازم نماز عشق بگذارم.

بار خدایا ! مرا به باغ های زیبای یاد خودت راه بده .بگذار قدم بزنم در لحظه لحظه های زیبای دعا .«اللهم بحق هذا القرآن ».عطر ملکوتی کتاب آسمانیت را بر روح وجانم بگستر تا بفهمم از کجا آمده ام وکجا خواهم رفت وبدانم از ازل تا ابد تو بودی ومن به سوی تو خواهم آمد.

بار خدایا ! مرا بپذیر که همچون که همچون گنجشک های بی آب ودانه پناهی ندارم.آمده ام تا خود را تهی کنم از هرچه غیر از توست.

خداوندا ! اگر چه سالهاست از قافله باران عقب افتاده ام ، اما عاشق زمزمه ی ربنا در لحظه های ملکوتی غروب های روزهای میهمانی تو هستم .

مرا دریاب که کوله بارم پر از اندوه وخود خواهی و تاریکی های بد گمانی است.مرا بپذیر ای زیبا ترین عشق.


[ دوشنبه 89/5/18 ] [ 7:40 صبح ] [ فاطمه ]

دعوت حق

باز امشب حق صدایت کرده است

وارد مهمان سرایت کرده است

با همه نقصی که در من بوده است

باز هم او دعوتم بنموده است

میهمانی شد شروع ای عاشقان

نور حق کرده طلوع ای عاشقان

باز مولا سفره داری می کند

دعوت از عبد فراری می کند

دوستان آیید تا نجوا کنیم

محفل عشاق را بر پا کنیم

نیمه شب ها ناله و آوا کنیم

شاید آن گم گشته را پیدا کنیم

بسته ام من با دلم عهدی دگر

تا ببینم چهره مهدی دگر

السلام ای میهمانی خدا

ماه خوب آسمانی خدا

السلام ای روزه داران السلام

عاشقان مخلص ماه صیام

السلام ای ناله های نیمه شب

حال پر سوز و دعای نیمه شب

السلام ای ذکر پر سوز سحر

ای مناجات دل افروز سحر

السلام ای روزهای بی گناه

السلام ای شور اشک و سوز و آه

السلام ای روزه دار بی قرین

السلام ای دلبر صحرا نشین

یک شبی افطار مهمانم نما

تو خودت قاری قرآنم نما

ترنم عشق:

خدای من !! دوباره ماه رمضون شد ، دوباره ماه ضیافتت شد ، خدایا هر کی میخواد مهمونی بره لباس تمیز می پوشه با لباس کثیف و بدبو کسی مهمونی نمیره حالا اینو می خوام بگم من که اومدم مهمونی تو اومدم لباس گناه رو از تنم بیرون کنی عوضش لباس تقوی به تنم کنی .

آی صاحب خونه هوای این گدای هر ساله ات رو داشته باش.

امسال یه کاری کن دیگه دلامون خونه تو باشه یه کاری که که به کمال انقطاع ... نزدیک بشیم.


[ جمعه 89/5/15 ] [ 9:26 صبح ] [ فاطمه ]
<      1   2   3   4      
درباره وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 154992